PS 8 (Požární stroj 800 l/min.)
Více informací o naší nejstarší zachované stříkačce se snad dočtu v hasičské kronice. Poté je sem hned přidám. Zatím můžu napsat poze to, že je stříkačka plnně funkční.
PS 12 (Požární stroj 1200 l/min.)
Naše PS 12 je téměř v nezměněné podobě. Pro lepší výkon je zde pouze nahrazen jednokomorový karburátor za dvoukomorový.
Stříkačka:
Výrobce: | TAZ Slovensko |
Vybavení: |
Startér, klika |
Rozměry: | 968 x 605 x 824 mm |
Hmotnost pohotovostní: | 205,8 kg |
Hmotnost základní: | 177,2 kg |
Motor:
Motor klasický: | Škoda Oktavia (1198ccm/35kW) |
Počet otáček motoru: | 3500 ot./min. |
Počet válců: | 4 |
Vrtání: | 72 mm |
Zdvih: | 75 mm |
Obsah válců: | 1221 cm3 |
Kompresní poměr: | 7,8 |
Trvalý výkon při částečném zatížení: | 25.7 kW při 3500 ot./min. |
Nejmenší tlak mastícího oleje: | 0,08 MPa |
Obsah nádrže na palivo: | 23 litrů |
Spotřeba paliva při jmenovitém výkonu: | cca 9,0 litru/hodinu |
Čerpadlo:
Šířka čerpadla: | 50 mm |
Počet otáček čerpadla: | 3500 ot./min. |
Počet stupňů čerpadla: | 1 |
Počet sacích hrdel: | 1101 |
Počet výtlačných hrdel: | 752 |
Nejvyšší sací výška: | 7,5m |
Vývěva: |
ruční, plynová |
Oběžné kolo: | 10 - 14 mm |
Výkon čerpadla: | 1200 l/min. |
Vybavení: | startér, klika |
PS 15 (Požární stroj 1500 l/min.)
V roce 2002 už byla situace na soutěžích neúnosná – myslím tím obsahy a výkon mašin ze sousedních obcí. Proto jsme se rozhodli postavit také něco lepšího, než byla naše stará dobrá „ dvanáctka“ . PS 15 jsme koupili v roce 2003 a skládala se na ni většina občanů obce. Motor jsme sehnali u jednoho pána ve vsi v garáži a nutno podotknout, že byl nový. Veškeré díly čerpadla jsme nakoupili u firmy Zábranský a zbytek dílů (především rám,nádrž … ) byl použit ze záložní PS12, kterou jsme měli v hasičárně. Celou mašinu nám poskládal … z Výškovic. Myslím si, že odvedl velmi dobrou práci – mašina si s počtem odběhnutých soutěží stále lépe sedá a časy výtlaku zlepšují. Tato PS 15 je plnně zásahově schopná. Při použití peněz občanů obce jsme si nemohli dovolit postavit pouze sportovní mašinu. Poslední věc, kterou bych chtěl o této mašině napsat je fakt, že z nás udělala opravdovou partu lidí.
PS 18
Postupem času jsme zjistili, že ani s „ patnáckou“ už se toho moc vyhrávat nedá. Nebavilo nás po povedeném útoku čekat až do konce soutěže, jestli někdo z favoritů se silnou mašinou udělá chybu nebo ne. Proto jsme se rozhodli pro koupi silnější mašiny. Peníze nebyly, proto jsme zvolili o něco levnější variantu – tedy né novou, ale starší PS 18. Tentokrát, právě z důvodu nákupu čistě sportovní mašiny, jsme se rozhodli pro sbírku pouze mezi členy soutěžních družstev. Naštěstí máme soutěžáků docela dost a nadšení členů vyhrálo nad spořením. PS 18 jsme koupili od SDH Zdislavice, kterým už byla osmnáctka málo a kupovali silnější. Motor je od Tommu motors a čerpadlo od Ing. Gáby. Tohle už je trošku jiné kafe a musím přiznat, že jsme si museli všichni zvykat. Ještě než jsme se pustili do nácviků a soutěží, prošla „ osmnáctka“ omlazovací a především zkrášlovací kůrou. Posouzení, jestli se dílo povedlo už je na Vás.
Na přelomu roků 2007 - 2008 jsme se rozhodly pro generální opravu našeho soutěžáka. Mašina měla za sebou 7 soutěžních sezon z toho tři sezony na ní běhali 3 družstva. Chtěli jsme předejít tomu, že by nám mašina v polovině sezony dosloužila, tak jsme mašinu rozebrali a motor odvezli zpět na moravu do Tommu motors. V současné době nám výkon mašiny bohatě stačí, takže proběhla pouze repase. V motoru je nyní nový model chlazení (08), mazání (08), nové ojnice, veškerá ložiska na klice. U těchto mašin trpí především spodek motoru - proto nebyl důvod měnit písty.
Nyní, po sezoně 2008 máme motor optimálně zaběhnutý, takže jsme dovezli celou mašinu znovu na moravu. Nejprve k Tommu motors na instalaci čtyřsvodového výfuku a k tomu nezbytného nalazení karburátoru. Po seřízení jsme převezli mašinu k panu Gábovi, který nám udělal kompletní repasy čerpadla. Máme nové oběžné kolo, O-kroužkové hrdlo, zrepasovaný rozvaděč a rovné výtlačné hrdlo.